“Nichole en ik zijn heel jong getrouwd. Beiden 21 jaar oud, we zijn op onszelf gaan wonen, met de hulp van onze ouders en een beste vriend, volledig blut en probeerden onze weg in de wereld te vinden. Uiteindelijk kreeg ik een verkoopbaan bij een plaatselijk autopark nadat ik een aantal jaren aan auto's had gesleuteld om rond te komen. Op dat moment wist ik dat ik iets aan mijn uiterlijk moest doen en mezelf echt moest opruimen. Door de hele dag op een hete, zwarte stoep te werken, kon vrijwel niets mijn haar in de hitte houden, dus besloot ik dat ik iets specifieks voor mijn situatie wilde creëren. Tegen die tijd had ik een goede relatie opgebouwd met mijn kapper in het centrum van Flint, Michigan, die me echt aanmoedigde om door te gaan met het maken van een hele lijn producten. Het nieuws verspreidde zich en steeds meer mensen wilden uitproberen wat ik had gemaakt, dus openden we een eenvoudige Etsy-pagina zodat we onze producten in de handen van onze vrienden konden krijgen. Van daaruit beginnen klanten van over de hele wereld om specifieke producten te vragen en kritiek te geven voor productverbetering in hun regio van de wereld.
Het is erg belangrijk voor ons dat we producten kunnen maken die kunnen worden gebruikt door elke persoon, elke levensloop, elk deel van de wereld.
De feedback die we kregen leidde tot meer productontwikkeling vanuit onze eigen keuken, en tot vrij snelle groei. Op dat moment hadden we organisch een gezonde aanhang online gecreëerd en dat hielp bij het vormen van de Facebook-groep 'Everything Pomade' waar we nog meer feedback rechtstreeks van onze klanten verzamelden. We groeiden snel onze groothandelsactiviteiten over de hele wereld, en ik kon eindelijk mijn baan als autoverkoper opzeggen en me fulltime in Lockhart storten. Nadat we de zus van Nichole in ons huis hadden verwelkomd en onze productlijn en complexiteit hadden vergroot, evenals het aantal accounts dat we bedienden, was de thuiskeuken gewoon niet langer haalbaar. Dus openden we onze eigen apotheek in het centrum van Perry, MI (bevolking: 2.000).
Ik denk dat ons verhaal heel uniek is, want het is echt een verhaal van vod naar rijkdom (ik gebruik de termen rijkdom natuurlijk losjes haha!).
Sommige van de verschillende dingen die we echt leuk vinden om te doen, zijn het hybridiseren van producten, of in ieder geval experimenteren met het hybridiseren van producten en kijken wat daarvan komt. Er gaat veel vallen en opstaan in het proces, maar dat resulteert normaal gesproken in zeer unieke formuleringen die je in geen enkele grote laboratoriumproductiefaciliteit zou vinden. Ik zie het ambacht graag als een kunstvorm en de producten zijn echt mijn canvas. Ik ben eigenlijk een nationaal erkende vastgelopen kunstenaar en was vroeger een fervent schilder en tekenaar. Nu we twee jonge dochters hebben, heb ik geen tijd of energie meer om te schilderen, dus stop ik al mijn creativiteit in mijn producten.
We zijn er sterk van overtuigd dat het ondersteunen van anderen op de lange termijn zal resulteren in succes voor iedereen. Zowel professioneel als persoonlijk.
Je zult veel van onze "concurrenten" producten op onze site vinden omdat we geloven dat een sterke en bloeiende pommademarkt tot succes voor iedereen leidt. Zoals ze zeggen: "A high tide raises all ships." Ik heb de pomade-markt altijd vergeleken met de lokale Flint metal-muziekscene waarin ik ben opgegroeid. sociale media (toen myspace...), en elkaars demo's en merch kochten, waren de bands die de meeste liefde van hun fans kregen en het altijd veel leuker leken te vinden dan de elitairen die hun neus voor de openers trokken. Daarom willen we altijd een sterke en levendige pommade-gemeenschap. Een die iedereen uitdaagt om altijd beter te worden en meer unieke en creatieve formules te creëren. Dat is het mooie van alles. De contacten en vriendschappen die zijn ontstaan. We hopen met zoveel mogelijk van onze fans in contact te komen.”
-Steve Lockhart